Compromís exigeix que es valoren altres alternatives com la subjecció de l’arbre amb tirants o una poda que evite el trencament del tronc

El regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, afirma que “l’Ajuntament del municipi continua donant mostres de la seua nul·la consciència verda, ara amb la tala del pi monumental que hi ha al pati del col·legi públic Cervantes, sense valorar d’altres mesures que conserven aquest arbre en l’escola”.

Segons explica Ramón, “pares, mares i mestres de l’escola han mostrat el seu descontent davant aquesta acció del govern del PP, que ja ha publicat el decret de la tala de l’exemplar. Sabem que les famílies i els professors s’ha mobilitzat i des de Compromís ens afegim a la seua reivindicació per a mantindre l’arbre al seu lloc”.

“Exigim a l’ajuntament que estudie alternatives a aquesta barbaritat i per això hem demanat per escrit que ens informen si el departament corresponent ha valorat d’altres alternatives com per exemple la subjecció de l’arbre amb tirants o una poda sel·lectiva que evite el trencament del tronc”.

“Estem d’acord que la seguretat de les persones és el primer factor a tindre en compte, si el pes de l’arbre està inclinant-lo cap al pas dels vianants. Però amb el pi monumental del Cervantes s’ha tirat pel camí d’emmig, i sense consultar a ningú, aprofitant la nocturnitat que dóna que el col·legi ja no tinga ni alumnes ni als pares i mares per les seues instal·lacions. I tampoc volem que ens conteste l’equip de govern del PP que, si el talen, plantaran tres pinets en algun puesto que ningú sap on és i que passaran 30 ó 40 anys fins que arriben a monumentals”, conclou el regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón.

Levante emv - 26 juny 2013
Levante emv – 26 juny 2013