• La formació denuncia les trampes legals que impedeixen la participació d’entitats veïnals i oposició en l’elaboració del pressupost municipal
LAS PROVINCIAS (11 desembre 2013)

El portaveu municipal de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, afirma que “l’únic fet ‘inaudito’ respecte al pressupost de 2014 que el PP s’autoaprovarà al ple de desembre és el cinisme de l’alcalde. Ara carrega contra tots els grups polítics municipals perquè no hem al·legat, una reacció infantil que únicament demostra que el seu final polític està molt a prop”.

I el summum d’aquest surrealisme és que és un alcalde, que ha fet un pressupost sense participació ciutadana, de manera unilateral, negant la possibilitat de fer propostes prèvies a l’aprovació provisional del pressupost, anime a les entitats veïnals i partits polítics a fer les al·legacions com única via de proposar alternatives a la seua política econòmica. Demostra o bé, la seua incapacitat per a fer un pressupost amb les ferramentes que li dòna previament la participación ciutadana, o bé la seua por a presentar les retallades a la ciutadania prèviament a l’aprovació provisional del pressupost”.

“Però a més a més, mentix sabent que formalment les al·legacions no servixen de res. Una ‘trampa legal’ que deliberadament gasta l’alcalde, ja que ell sap que la llei només li obliga a contestar les al·legacions en tres casos: si el pressupost té més despeses que ingressos, si no hi ha prou consignació per a les obligacions municipals, o si la seua aprovació i elaboració no s’ajusta a llei.

Només amb aquest argument ‘legal’, dient que “su reclamación no se encuentra entre las causas tasadas por el artículo 170.2 del RDL 2/2004” tombaren les 72 propostes de modificació al pressupost de 2013 que va fer Compromís per Paterna, així com les de les associacions de veïns”.

Una actitud autoritària que menyscaba el nostre dret a tindre una oportuna resposta a les peticions i observacions que efectuarem en pressupostos anteriors, qualificades pel mateix Interventor com “propuestas alternativas a la política presupuestaria del equipo de gobierno”, obviament, tots excepte l’alcalde, sabem que no són alegacions legals, en el sentit estricte”.

“Amb aquests antecedents, és molt cínic que ara Agustí estiga dolgut perquè no hem fet al·legacions. Quan ens ha demostrat a tots que el procés d‘al·legacions és la via morta on el PP ha dut a la participación ciutadana. Desoïnt les alternatives, despreciant-les publicament i boicotejant la posada en marxa d’acords plenaris, com per exemple la nostra proposta de creació de l’Oficina de Control Pressupostari, pendent des de 2011. Aixó si que és obstruccionisme”

“Compromís aposta per treballar en positiu fent les propostes que ajuden a millorar els ingressos  municipals, per exemple per a ingressar els més de 34 milions que tenim pendents i així evitar les retallades en serveis públics. Mostra d’això han estat les propostes com la taxa als caixers automàtics dels bancs del municipi, o reclamar el milió en contribució urbana que la Generalitat déu a Paterna, o també reclamar-li a Sant Antoni de Benaixeve els 450.000 euros pendents amb Paterna de la taxa de vessaments. Però d’això l’alcalde ni fa menció”.

Per a Juanma Ramón, “La participació ciutadana no és fer al·legacions, ni una enquesta a 700 veïns, ni crear una Mesa de No-Pressupost Municipal, sense debatre cap proposta i sense la presència del regidor d’Hisenda, Manuel Palma. La participación és molt més, i amb aquesta reacció, Lorenzo Agustí està descobrint la seua incapacitat per a fer uns comptes municipals, participats, legitimats per les associacions i entitats del poble, i insisteix en mentir i dir que li fem obstruccionisme, abans que admetre el seu fracàs com a gestor”, conclou Juanma Ramón.

Publicacions digitals: PATERNA BIZ, HORTANOTICIAS, LA VEU PV,