• La formació insistix en que s’elimine la figura del conseller delegat a l’empresa pública mentre l’alcalde diu que nomenarà al representant de Compromís per al dit càrrec

El portaveu municipal de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, afirma que “l’alcalde fa del ple el seu particular ‘club de la comèdia’, sobre tot ahir quan va tindre l’ocurrència de dir que anava a nomenar al nostre representant en el Consell d’Administració de GESPA com a conseller delegat, arran de la dimissió de l’actual conseller delegat. Un comportament que suposa una burla absoluta de la política i del mateix exercici de la política, tot com a intentona d’acallar-nos perquè sap que hem denunciat GESPA en Fiscalía. I Compromís mai estarà ocupant un càrrec de gestió en una empresa denunciada en el Ministeri Fiscal”.

“És més, li recordem a l’alcalde que el nostre conseller va renunciar a la dieta per assistència als consells d’administració de l’empresa. I que fins i tot hem demanat en diferents ocassions que s’elimine el càrrec de conseller delegat, perquè considerem que seria un estalvi important per a les arques públiques, uns 70.000 euros, i que en la pràctica és quasi inoperant perquè ja existix un gerent de l’empresa. Amb la qual cosa pensar que anem a acceptar un càrrec que hem demanat que s’extingisca, fa més ridícula la proposta de l’alcalde”.

“Des de Compromís manifestem el nostre total rebuig a aquest nomenament que pot fer-se demà divendres, 28 de març, que és quan està prevista la  celebració del Consell d’Administració. L’alcalde se pot estalviar l’oferiment perquè no som els ‘floreros’ de ningú, i no anem a acceptar aquesta proposta absurda i sense trellat, feta al bot”.

Segons Juanma Ramón, “la situació és molt surrealista i fins i tot ofensiva, ja que primer es riu en la cara dels membres del seu partit en proposar per a un càrrec de gestió a una persona que no és del PP; a més a més, no troba a ningú en el PP capaç d’exercir el càrrec; i ja per a rematar, el sensesentit de tindre un conseller delegat que no siga afí políticament, ja que es trobaria amb el bloqueig perenne del PP de la Junta General i del Consell d’Administració a les seues propostes, on el PP mantindria la seua majoria”.

“Sembla que l’alcalde haja oblidat que les empreses públiques estan governades per un consell polític, on la presència de tècnics sol ser escasa. I, damunt, en el cas de GESPA podem dir que és el ‘la part obscura’ de l’ajuntament, l’administració paral·lela del PP que li ajuda a fer cada vegada més gran la seua xarxa clientelar”.

“Esperem que amb aquestes explicacions a l’alcalde li quede clar el rebuig i el no a l’oferta que va llançar en el ple d’ahir, burlant-se de la ciutadania, dels seus companys de partit i de l’oposició. Una contribució ben clara al descrèdit i la desafecció de la política i els polítics per part de la ciutadania”, conclou Juanma Ramón.

Publicacions digitals: NAP I COL, LAS PROVINCIAS, PATERNA BIZ, LA VEU PV,