• Compromís advertix que la regidora ha fet cas omís dels informes dels tècnics i que podria ser la Fiscalia qui investigara al consistori per negligència continuada

El portaveu municipal de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, explica que “les queixes veïnals sobre les emissions atmosfèriques d’una empresa de Font del Gerro es remunten a juny de 2012, quan la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Maria Villajos, va contestar a la ciutadania que la dita empresa s’ajustava a llei. Però el que ha estat amagant Villajos és que des de gener de l’any passat el tècnic municipal de Medi Ambient li ha proposat en reiterades ocassions comunicar l’assumpte de les males olors a la Direcció General de Medi Ambient. Acció que no consta a l’expedient municipal i que ha provocat el malestar i l’augment de les queixes veïnals”.

LAS PROVINCIAS (28 juny 2014)

Segons Ramón, “Maria Villajos ha estat fent cas omís als informes dels tècnics, i ha estat sabedora de tot el problema sense posar-li solució. I ara, arran de l’assemblea veïnal que Compromís va convocar el passat 19 de juny, ella és quan ha mogut fitxa. Una vegada més, el PP actua a colp de denúncia nostra. El pitjor de tot és que la negligència continuada de Villajos, obviant els informes dels tècnics, podria canviar el final de la història: de ser el PP qui anara a Fiscalia amb l’assumpte de les males olors, podria ser la Fiscalia qui vinguera a investigar al consistori per la seua negligència i per ignorar les advertències dels funcionaris”.

“Els veïns han fet la seua tasca, posant les queixes per registre; els tècnics han informat i han advertit, fins a tres vegades, que l’expedient havia de traslladar-se a la Direcció General de Medi Ambient. I mentre, tot parat i arxivat. La regidora Villajos hauria de saber que ja hi ha sentències condemnatòries contra alcaldes i regidors que no han tramitat bé les queixes dels veïns. Podria ser inoperància dolosa, ja que els tècnics han insistit continuament i no s’ha fet res fins que Compromís ha convocat l’assemblea veïnal”.

D’altra banda, “són falsos els anuncis del PP que van a anar a Fiscalia. A l’expedient, que hui per fi hem pogut consultar després d’haver passat més d’un mes des que el demanàrem, no hi ha cap escrit ni tampoc està l’informe jurídic que sol·licita Villajos el dia després de l’assemblea veïnal”.

“Des de Compromís estem farts de la desídia municipal i de veure com el PP únicament es menegen a colp de les nostres denúncies en temes tan importants com els que afecten a la salut de les persones i que, en este cas, tenen un expedient obert per males olors des de juny de 2012. Compromís seguirà atentament l’evolució del cas i prendrà les mesures que considere oportunes davant aquesta inoperància flagrant”, conclou Juanma Ramón.

Publicacions digitals: NAP I COL, LA VEU PV, MERIDIANO HORTA, LAS PROVINCIAS, PATERNA BIZ, EL PERIÓDICO DE AQUÍ, EL PERIÒDIC,