L’esmorzar, organitzat per la plataforma en defensa de la Mola, pretén posar en valor este paratge natural de Paterna i reclamar la seua protecció i aplicació del pla d’usos per a que veïns i veïnes puguen gaudir d’este espai tan important per a Paterna
La plataforma vol, amb este acte, reivindicar esta zona, on antigament els militars practicaven tir i que en l’actualitat conté una varietat de flora i fauna important, amb pinades, matolls, màquies, vegetació de ribera i camps de secà.
L’acte festiu s’iniciarà a les 10:30 hores amb activitats per als més menuts amb animadores juvenils que ensenyaran a xiquets i xiquetes jocs tradicionals, pintaran cares i ajudaran a volar els catxirulos. Posteriorment, l’artista circense, Lea la Cirtrica amenitzarà als assistents amb un espectacle de circ amb malabars i funambulisme. Després es farà un esmorzar popular en la pinada que hi ha als peus de la Mola.
Juanma Ramón, portaveu municipal de Compromís per Paterna ha encoratjat a tots els paterners i paterneres “a acudir a esta activitat lúdica amb xiques i xiquetes i que tindrà com a rerefons la defensa d’un espai de vital importància per a Paterna com és la Mola” ha manifestat. El portaveu ha recordat que una vegada desestimat el projecte especulatiu de la promotora britànica, ara ens toca protegir, recuperar i posar en valor este paratge tan lligat a la memòria de Paterna. De fet, Juanma Ramón ha recordat l’existència en la zona de trinxeres pertanyents a la guerra civil i refugis de pastor en pedra seca.
Des de Compromís pretenen posar en valor el Pla d’Usos que es va crear en el seu dia i que no és més que una planificació del paratge, amb diferents zones delimitant els seus usos. En concret destaquen les rutes per a BTT, crossfit, la zona de passeig per a gossos, el mirador de la Mola, el passeig per les vores del barranc de l’Endolça o la gran explanada multiusos tot just al centre del paratge. A més, el portaveu de l’organització d’esquerres ha destacat el caràcter cohesionador dels diferents barris de Paterna d’este espai natural. “Un espai que pot enllaçar els diferents nuclis urbans amb sendes i camins que transcorren en un entorn de pins i bosc mediterrani i que aporten a Paterna espais amb encant on desenvolupar activitats relacionades amb la natura, pic-nic, esport o, simplement, un lloc on respirar.