El nou reglament del Consell Sectorial d’Inclusió Social espera ampliar el seu àmbit per a atendre aspectes com la diversitat funcional, polítiques de menors, habitatge i solidaritat. Ampliarà, a més la possibilitat de participar a moltes més entitats i la reglamentació de grups de treball específics segons problemàtiques detectades.

D’aquesta manera, s’inclou en el Consell Sectorial a la Taula d’Habitatge i a la Taula de Solidaritat, creades a proposta de Compromís, davant el bloqueig que tènia sotmès el PP quan governava sense convocar cap Consell Sectorial. “Estem creant els pilars d’un nou model i volem fer partícip a totes les entitats que ho desitgen des del principi. S’ha convidat a les entitats i partits polítics a participar en la pròpia elaboració del reglament abans de l’aprovació”, ha matisat Juanma Ramón.

Juanma Ramón, assenyala que “estem multiplicant esforços per a revertir la situació que després vuit anys de legislatura va deixar el Partit Popular, un partit que únicament es preocupa dels Serveis d’Inclusió Social, ara, a colp de nota de premsa per a criticar el nostre model de gestió i intentar traure rèdit polític, una gestió, la que estem duent a terme, que seria molt més eficaç amb tota probabilitat si, entre altres qüestions, l’anterior equip de govern de la senyora Villajos no haguera desmantellat la plantilla de Serveis Socials ni desactivat els fòrums de participació per a les entitats d’acció social”.

Per al Primer Tinent d’Alcalde de Polítiques Inclusives “dotar de reglament, periodicitat i continguts a aquest Consell i els seus òrgans derivats és el primer pas per a tornar a empoderar a les associacions d’acció social del municipi i fer-los participe del disseny de les polítiques socials del municipi.

“A més pretenem que aquest Consell siga el garant del seguiment de les polítiques realitzades i apostant pel consens i treball conjunt amb les entitats per a afermar un nou model de serveis socials, que no depenga exclusivament de les ocurrències o derives polítiques a les quals ens va tenir sotmès el Partit Popular”, ha conclòs Juanma Ramón.