• Juanma Ramón, Primer Tinent d’Alcaldia: “Volem que la Participació Ciutadana jugue un paper fonamental en totes les àrees de la gestió municipal”

Responsables de la Federació d’Associacions de Veïns de Paterna es van reunir el passat dilluns per la vesprada amb l’equip de govern de l’ajuntament per tal de tractar diferents temes que preocupen a la societat civil paternera. Entre d’altres temes, es va tractar el model de ciutat que tant el govern del Batà com FAVEPA proposen per a Paterna. En concret el Primer Tinent d’Alcaldia va indicar que la tramitació del nou Pla General d’Ordenació Urbana que durà a terme la regidoria d’Urbanisme i Medi Ambient, s’obrirà un procés de participació ciutadana a través de la regidoria de Participació per tal que el major nombre possible de paterners i paterneres puguen dir la seua sobre el futur de la ciutat. Segons paraules de Juanma Ramón, “estem dissenyant la Paterna del futur i per això cal la participació de totes i tots: model econòmic, estructuració del territori, medi ambient, mobilitat, etc. Són temes que preocupen a la ciutadania i, ara, tindrà l’oportunitat d’expressar-se i participar en el seu disseny”.

Els representants veïnals aprofitaren la reunió per interessar-se per altres temes com ara els Serveis Socials, Sanitat, Educació, impostos, el procés dels Pressupostos Participatius i l’execució d’algunes infraestructures necessàries per al municipi com la millora en la seguretat en els passos a nivell o les  propostes de l’Ajuntament traslladdes a Conselleria.

A la reunió, el representant de l’Associació de Veïns de Santa Rita i president de FAVEPA, Jesús Fernández, va agrair al govern del Batà els esforços per posar una solució al problema que suposa per als veïns i veïnes de Santa Rita la instal·lació d’un tanatori al centre del barri. Recordem que l’organització veïnal s’ha manifestat reiteradament contra este tipus d’instal·lació als seus carrers. El regidor d’Urbanisme i Medi Ambient, Carles Martí, va manifestar “l’ajuntament continuarà al costat dels veïns i veïnes de Santa Rita i farà tot el possible perquè es faça allò que vol la ciutadania”.