• La regidoria d’Igualtat recupera 7 anys després les bases per a subvencionar a les associacions de dones que eliminà el govern del PP en 2011
  • Carmen Gayà, regidora d’Igualtat: “Ha sigut objecte d’aquesta regidoria des del moment que vaig assumir les competències, recuperar les subvencions als col·lectius de dones, ja que juguen un paper fonamental en el treball per la igualtat, l’empoderament i la lluita contra la violència de gènere al nostre municipi”

Un dels objectius fonamentals de la Corporació és reforçar la presència de la dona en la societat paternera i fomentar l’empoderament, tant individualment com col·lectivament, a través de l’associacionisme. Per això, la regidoria de la Dona vol impulsar el desenvolupament de programes i activitats necessàries per a facilitar eixe empderament i que siguen les mateixes associacions de dones les que prenguen les regnes mitjançant les activitats subvencionades per l’ajuntament.

Així doncs, l’objectiu de les presents bases és regular la concessió d’ajudes econòmiques destinades a finançar projectes d’Associacions de Dones que complementen i es posen en sinergia amb les activitats que la regidoria ja té previstes en el seu programa d’actuació per tal de complir amb el Pla d’Igualtat ja aprovat per l’ajuntament. També es pretén, amb esta nova línia de subvencions, incrementar la presència de la dona en la societat, fomentar la igualtat entre dones i homes en els diferents àmbits de la societat, augmentar el nivell d’informació i formació de les dones, empoderar per a previndre, entre altres coses, la violència de gènere, reivindicar la figura de la dona al llarg de la història, crear xarxes de comunicació entre les diferents associacions i potenciar i enfortir el teixit associatiu de dones.

Podran beneficiar-se de les subvencions llançades per l’ajuntament de Paterna totes les associacions de dones inscrites en el registre municipal que tinguen personalitat jurídica, que estiguen domiciliades a Paterna i que no perseguisquen fins lucratius.

Carmen Gayà, regidora d’Igualtat “Poder garantir l’autonomia de funcionament dels col·lectius de dones a Paterna, mitjançant aquestes subvencions, és clau per a recolzar el treball continuat que ja fan i que és imprescindible per a dur a terme el nostre Pla d’Igualtat. Vull agrair de tot cor l’esforç que han fet les associacions els darrers anys, per continuar treballant sense defallir malgrat no haver comptat amb el suport econòmic que es mereixien”.