400 persones omplin el Gran Teatre Antonio Ferrandis de la localitat per escoltar a Mónica Oltra, Joan Baldoví i Fran Ferri

Este dimarts el Gran Teatre Antonio Ferrandis de Paterna acollia l’acte de presentació de les candidatures de Compromís a les eleccions autonòmiques i generals. 400 persones han omplit el mític teatre de la capital de l’horta nord per escoltar les propostes dels caps de cartell de la formació valencianista, Mónica Oltra, com a candidata a la presidència de la Generalitat, Joan Baldoví, com candidat al Congrés dels diputats, i Fran Ferri com a cap de llista a Les Corts.

La benvinguda a l’acte ha estat a càrrec del candidat a l’alcaldia de la coalició a Paterna, Juanma Ramón, qui durant la seua intervenció ha  ficat el valor tant el treball desenvolupat per Compromís al govern del Botànic com el desenvolupat per la formació al seu pas pel govern de Paterna. “Les polítiques del Botànic han millorat la vida de molts paterners i paterneres, unes polítiques que també desenvoluparem a Paterna més encara quan Compromís va formar part del Govern, un Govern que dinamitaren per intentar hipotecar el futur dels nostres fills i filles, per a intentar canviar un espai natural per un de formigó”.

En esta tasca de benvinguda a l’acte de Juanma Ramón li acompanyava la també candidata a l’alcaldia de Burjassot, Lluna Arias, qui ha destacat de vital importància per a la comarca el problema dels seus agricultors, especialment els productors de taronges, “Compromís ha sigut l’única formació que sempre ha estat del seu costat, els únics que van votar no a l’acord amb Sud-àfrica, i que dóna suport a les seues reivindicacions, sense Compromís, i la seua defensa de la nostra terra, el camp valencià tindrà un futur prou pitjor que el present que ja estan patint”, ha incidit l’alcaldable de Burjassot.

Per la seua part, el candidat a cap de llista de Les Corts, Fran Ferri, ha manifestat en la seua intervenció la importància que té el canvi climàtic a dia de hui i ha reivindicat com les polítiques del Botànic i les propostes de futur de Compromís són les més idònies per aturar-ho, unes polítiques que fan especial atenció a la gent jove i al futur que tenen per davant. També ha destacat els avanços en matèria social com ara la llei LGTBI impulsada durant la present legislatura.

Joan Baldoví, al seu parlament, i fent un repàs de simils cinèfils, ha reivindicat la importància d’estes eleccions per al futur del País Valencià, “Ho estem veient estos dies als debats en televisions nacionals, cap problema que pateixen els valencians i valencianes, cap de les nostres reivindicacions, estan a l’agenda dels partits de Madrid, i que ningú s’oblide que ací el dia 28 també es vota, i el poble valencià és juga molt “, ha manifestat el candidat al Congrés.

L’última en prendre la paraula ha sigut la candidata de Compromís a la Generalitat, Mónica Oltra, la qual ha mostrat als presents el seu orgull de tindre arrels paterneres. Al seu discurs ha fet un repàs a tots els logros aconseguits pel govern del Botànic en la legislatura, els quals ha calificat de “xicotets canvis, però que han millorat la vida de les persones, uns canvis que no s’hagueren aconseguit de no estar Compromís al govern”, ha manifestat.

També ha tingut temps per mostrar les propostes de Compromís de cara a la próxima legislatura, fent especial atenció a un tema que afecta als paterners i paterneres. “No, Puerto Mediterráneo no és la salvació de la economía, és un model ja caduc, sense cap futur, i així ho diuen els experts, de veres penseu que tenint el problema del canvi climàtic, ja damunt com el tenim, és de rebut plenar de formigó un espai natural? És això pensar en les nostres pròximes generacions? “, es preguntava Oltra davant els presents.

La candidata a la presidència de la Generalitat tancava l’acte expressant que “Compromís és la garantia de que els valencians i valencianes podran gaudir d’un futur millor, perquè nosaltres no fem política calculadora en mà, nosaltres fem política des del cor i pensant assoles en les persones”.