LEVANTE-EMV (8 març 2013)

La formació acusa la regidora Sara Álvaro de no fomentar un paper més actiu de les dones en Paterna i mantindre una vessant ‘tradicionalista’ en les activitats de la Setmana de la Dona

Compromís per Paterna considera que el reglament del Consell Municipal de la Dona “està per a algo més que per a quedar-se en un paper. I si el Consell de la Dona s’ha creat per a resoldre situacions que menyspreen la igualtat dels gèneres en Paterna, per citar una de les seues competències, que siga així i que les reunions no es limiten només a fer programacions d’actes lúdics per a la Setmana de la Dona i per a la Setmana de la Violència de Gènere”.

En aquest sentit, la portaveu municipal de Compromís en Paterna, Loles Ripoll, assenyala que la regidora de l’àrea, Sara Álvaro, “no fa ni l’intent per a fomentar un paper més actiu de la dona en Paterna i, any rere any, continua programant per a la Setmana de la Dona activitats que encassellen la població femenina del municipi en papers de caire més tradicional”.

“En Compromís respectem la promoció de les habilitats artístiques de les dones, però pensem que cal fer un esforç i treballar per promocionar també altres vessants. S’ha preguntat la sra. Álvaro quantes dones advocades, metgesses, o de qualsevol altra professió, pot haver a Paterna que no saben pintar palmitos que és l’activitat protagonista dels actes de la Dona?”.

Segons Ripoll, “la regidora hauria de canviar el punt de vista i aprofitar els tallers programats aquesta setmana per a treballar amb el nombrós col·lectiu de dones aturades a Paterna. Per posar un exemple. És a dir, la part institucional del Consell de la Dona que organitza totes estes activitats ha de fixar uns criteris, provocar el debat entre les dones i complir amb els criteris reivindicativos pels quals es va crear el dit organisme”.

“Amb un Consell de la Dona infrautilitzat, el programa Ulisses de conscienciació sobre la igualtat entre xiques i xics a l’escola tallat d’arrel per falta de financiació, un pla d’igualtat municipal que ni està ni se li espera, en Compromís no podem quedar-nos de braços creuats. Per això exigim que la regidora de l’àrea canvie el rumb i torne als orígens i objectius pels quals es va crear este Consell. Encara queda molta tasca per fer en quant al paper de la dona per aconseguir la veritable igualtat en àrees com sanitat, dependència, educació, inserció laboral, conciliació familiar i mercat laboral. I si l’administració local, la més propera a la ciutadania, no posa la primera pedra, mal anem”.

Des de Compromís “exigim a l’equip de govern del Partit Popular que treballe en vertaderes polítiques d’igualtat, que li traga partit al Consell Municipal de la Dona i que destine recursos a la coeducació i a la prevenció en matèria de gènere. A més a més, Compromís se suma a la convocatòria de la manifestació que, com cada any, eixirà des de la Glorieta de València hui 8 de març, i fem una crida a les veïnes i els veïns de Paterna a participar-hi”, conclou la portaveu municipal, Loles Ripoll.

Publicacions digitals: EL PERIÒDIC, EL PERIÓDICO DE AQUÍ, PATERNA BIZ, CRÓNICA PATERNERA