• La formació organitza un debat sobre els abusos de les grans companyies i les claus del nou model energètic

Sota el títol ‘De l’estafa elèctrica al nou model energètic’, Compromís per Paterna va organitzar un col·loqui al qual acudiren més de 50 persones. La xarrada, al Teatre Capri del municipi, va ser a càrrec d’Andrés Montesinos, membre de la cooperativa elèctrica Som Energia, qui va parlar sobre qüestions com els abusos de les companyies elèctriques i les alternatives que hi ha per a canviar l’actual model energètic, fent-lo més net, transparent, democràtic i al servei de les persones.

Montesinos va fer una breu introducció criticant el model actual, basat en recursos fòssils i insistint en la necessitat de caminar cap a un model energètic sostenible, fonamentat en les energies renovables. A més a més, també va explicar el model cooperatiu de Som Energia, “una alternativa a l’oligopoli de les grans subministradores que compten, i han comptat, amb el favor de tots els governs”.

Per la seua part el portaveu municipal de Compromís per Paterna, Juanma Ramón, qui va presentar l’acte, va explicar que “les companyies elèctriques han pujat un 80% la llum. A hores d’ara som el tercer país d’Europa amb el kilovat domèstic més car. I des que Aznar va permetre la liberalització de l’energia, Zapatero la va fer bona i Rajoy li ha donat la ‘puntilla’, cada govern que ha anat passant no ha prés cap mesura per a protegir al consumidor ni per a canviar el model energètic a les renovables, abandonant les energies fòssils. Precisament, Rajoy en l’últim decret sobre aquest àmbit penalitza les renovables i afavorix que les elèctriques ens continuen llevant la sang en el rebut de la llum”.

La xarrada va finalitzar amb el col·loqui entre Montesinos i els assistents, que li plantejaren dubtes i qüestions sobre el model existent i la possibilitat de tindre’n un més sostenible.

Publicacions digitals: NAP I COL, LA VEU PV,