Compromís per Paterna ha demanat hui que l’ajuntament de la localitat aposte per crear partides econòmiques per tal que es simplifiquen els protocols d’accés a activitats i recursos municipals per a persones i col·lectius amb dificultats per a realitzar gestions digitals. La regidora de la formació, Carmen Gayá, manifesta al respecte que “parlem d’accessibilitat, de poder gestionar amb major comoditat i facilitat els recursos municipals que necessiten emprar, de simplificar la ‘paperassa electrònica’ interminable i els itineraris digitals que s’obrin davant dels usuaris i usuàries com laberints impossibles de creuar”.

Des de Compromís argumenten que “segons l’última Guia d’Ajudes Socials i serveis per a les famílies 2022 del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, la bretxa digital que existeix en la nostra societat entre famílies amb recursos i famílies vulnerables, és un dels problemes més acuciants que ve determinat per la manca de flexibilitat en l’accés als recursos públics. És evident que l’evolució dels mitjans electrònics i digitals està clarament deixant enrere a moltes persones que no tenen possibilitats d’accedir”.

“Després de llegir en profunditat l’Informe diagnòstic de la infància i l’adolescència. Paterna 2021, entre les debilitats del Sistema Educatiu paterner es fixa l’atenció, entre d’altres, en la manca de flexibilitat i la complexitat dels protocols d’accés als recursos municipals, tant per a les famílies més vulnerables de manera directa que no disposen de recursos econòmics per a emprar ferramentes digitals, com també en el cas d’entitats que treballen amb xiquets, xiquetes i adolescents en situació de vulnerabilitat, que veuen que la seua tasca es veu encara més obstaculitzada atés que compten amb pressupostos molt ajustats i la col·laboració per part de les famílies és certament restringida pels condicionants econòmics”, indiquen les mateixes fonts.

“És necessari que aquests col·lectius puguen gestionar amb major comoditat i facilitat els recursos municipal que necessiten fer servir, si el que és digital és intel·ligent, que s’aplique també la seua ‘intel·ligència artificial’ per a posar-se veritablement a l’abast de les persones, de totes les persones. Un fet que, d’aconseguir-se, ens beneficiaríem totes i tots.”, assenyala per concloure Carmen Gayá.