La formació adverteix que el PP portarà al Ple municipal una Relació de Llocs de treball “fantasma” i sense consens amb els sindicats

Compromís per Paterna afirma que la Relació de Llocs de Treball (RLT) que hui s’ha portat a comissió extraordinària, “afecta greument els serveis públics de l’ajuntament de Paterna, als quals deixarà tremolant quan s’aprove per voler consolidar un model d’organització que no compleix els mínims per a garantit la qualitat davant la ciutadania. Una RLT que, a més, no compta amb l’acord dels sindicats, part fonamental i amb moltes coses a dir sobre l’organigrama com a representants dels treballadors municipals”.

La portaveu municipal de Compromís en Paterna, Loles Ripoll, assenyala que “havent-se celebrat les comissions aquest dimarts mateix, ara ens convoquen de manera extraordinària perquè resulta que en tres dies han ressolt i han estudiat tot allò que podien haver treballat des de finals d’octubre si haguéren volgut. Al remat, porten per tercera vegada una RLT provisional, es a dir, el mateix text que retiraren a octubre, que patirà multiples modificacions, condicionades als informes que falten i la posterior revisió”.

Aquesta RLT “presenta mancances com no incloure la nova unitat de la Policia Local que vigilarà als polígons, la UVIF, i que s’aprovarà al mateix ple, a més de mantindre el personal de les Escoles d’Adults quan fa mesos que el PP ha tancat la majoria dels centres. Anècdotes, proves de l’escàs rigor del document que es presenta”.

“Més greu encara, és que el contratista, Rodríguez Viñals no compleix les condicions del contracte, ja que no aporta tota la documentació exigida. Un contracte que ens ha costat als paterners més de 120.000 € i que va aprovar el PP en la seua Junta de Govern Local. Tot segons informes als quals hem tingut accés”.

D’altra banda, el document preparat per la consultora Rodríguez Viñals “és el mateix que en principi anava al ple d’octubre i que l’alcalde va retirar moments abans per a millor estudi. Ni s’ha estudiat millor, ni compta amb l’acord dels sindicats, ningunejats per l’equip de govern, ni dóna resposta a les exigències de la Delegació de Govern, qui li demanà a Lorenzo Agustí anul·lar el ple on s’aprovaren els pressupostos de 2012 i la RLT. Però ara ell es trau de la mànega la RLT de 2013, feta per una consultora externa ja coneguda, i la presenta com a intent de resposta a Delegació”.

“Per tot això, des de Compromís exigim a l’alcalde que analitze amb trellat què vol fer amb el personal del consistori, que no porte la RLT al ple de novembre sense acord dels sindicats. i que recapacite en la seua improvisació continua en la gestió de personal, donades les negatives conseqüències sobre els serveis públics que reben els ciutadans”, conclou la portaveu municipal Loles Ripoll.

Publicacions digitals: PATERNA BIZ, CRÓNICA PATERNERA, EL PERIÒDIC