Compromís denuncia l’estafa de les entitats bancàries que han aplicat un abusiu 5,94% en el Pla de Pagament als Proveïdors

LAS PROVINCIAS (24 juliol 2013)

El portaveu municipal de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, considera que “dels més de 26 milions del deute que té el consistori pel Pla de Pagament als Proveïdors amb el crèdit ICO, almenys hi ha nou milions que han de declarar-se com a deute il·legítim. I per aquesta raó anem a presentar una moció al ple de juliol per tal que siguen considerats com a il·legítims els interessos contrets amb les entitats bancàries privades per 26.741.000 milions d’euros. Uns diners públics als quals s’han aplicat interessos del 5.94% mentre les entitats financeres els han obtingut a interessos inferiors a l’1%”.

“El deute públic és hui en dia un dels principals problemes de les institucions públiques i l’Ajuntament de Paterna n’és una d’elles. Un deute que afecta a la vida de la ciutadania i dels serveis públics perquè el consitori està obligat a fer front, prioritàriament, al dit deute per damunt dels serveis públics i el manteniment de les estructures de solidaritat i benestar”.

LEVANTE-EMV (28 juliol 2013)

Segons explica Ramón, “els 26.741.000 milions d’euros públics que deu Paterna a l’Estat espanyol, són diners que el Govern podia haver donat directament al consistori però que en realitat va vendre a través de la banca privada. A més a més, cal recordar que el govern local del Partit Popular ha incrementat el deute només en un any: mentre en 2011 l’Ajuntament ja devia als bancs més de 26 milions, en 2012, traguent les factures de calaix per al Pla de Pagament als Proveïdors el deute ha pujat fins als 53.237.000”.

“Un deute nou, el dels 53 milions, que és gràcies al Pla de Pagament de Proveïdors 2012, impulsat pel Ministeri d’Economia i Hisenda. Pla que des de Compromís ja hem denunciat que només persegueix seguir beneficiant a la banca privada: el govern central va donar diners públics a la banca privada i aquesta els ha cedit després a les administracions públiques cobrant altíssims interessos del 5.94%”.

“En Paterna, el compliment de l’obligatorietat del pagament del dèficit està provocant la falta de beques de menjadors escolars, falta de partides per a ajudar als més afectats per la crisi, inexistència de programes municipals per a lluitar contra la fam i la pobresa extrema al poble, a més d’una llarga llista de mancances socials que es pot veure només passejant pels carrers del municipi”.

“Per tot això, cal que Paterna es plante i que declare nou milions dels 26.741.000 de l’ICO com a deute il·legítim. La reestructuració del deute i els finiquits són pràctiques reconegudes en la legislació internacional. I sabem que la cancel·lació del deute il·legítim ha estat possible, al passat, tant a Europa com a països en vies de desenvolupament. Una cancel·lació que es relaciona amb una millora immediata de les necessitats básiques de la població i una menor pressió fiscal. Així, esperem que tant el PP com els grups de l’oposició recolzen aquesta moció pel bé de la ciutadania de Paterna”, conclou el regidor Juanma Ramón.

Publicacions digitals: PATERNA AL DÍA, PORTAL COMARCAL, NAP I COL, PATERNA BIZ, HORTANOTICIAS, EL PERIÓDICO DE AQUÍ