Des de Compromís consideren que la població està infrarepresentada institucionalment i que no representa, al conjunt del país, el pes que realment té per nombre d’habitants i activitat econòmica

La Campanya, Paterna és teua!, que va ser presentada el passat dimecres a l’Assemblea General d’esta formació, pretén treballar en enfortir des de diferents eixos el sentiment grupal de la població. Segons l’organització d’esquerres, Paterna és una població molt diversa, tant socialment com geogràficament, així doncs compta amb nuclis de població separats del centre tan dispars com la Canyada, la Coma, Terramelar i Lloma llarga; a banda de les diferents cultures que hi conviuen a Paterna.
Segons manifestacions de Juanma Ramón, portaveu municipal de Compromís per Paterna “després d’analitzar aquesta diversitat, reconèixer-la i acceptar-la com un fet positiu, ara ens toca, per una banda donar-li una unitat. Una unitat dins la diversitat. Hem d’entre cosir totes aquestes realitats i dotar-les d’un eix vertebrador i identitari comú. Este eix ens servirà per a potenciar la consciència grupal de Paterna (fer pinya) per a després poder potenciar-la. Passem d’analitzar la realitat a modelar-la. Hem de construir el relat del nostre poble. Este relat ha de fugir de la falta d’autoestima del poble. Hem de ser capaços d’analitzar-la, comprendre-la i desmuntar-la. Hem de tornar la il·lusió a les persones, l’orgull de viure a Paterna. Però per a fer això possible, hem de canviar nosaltres primer”.

Per a la realització de la campanya, Compromís per Paterna, ha comptat amb els artistes locals Cèsar Amiguet i Anna Roig, de Lavalenciana de Comunicació, que han presentat un lema —Paterna és teua— amb un concepte que de partida busca implicar i involucrar els paterners i les paterneres en la creació d’una imatge plural i diversificada.

Amb aquest objectiu, es demanarà al públic assistent a les diferents convocatòries de Compromís per Paterna —activitats culturals, actes, presentacions de llibres, concerts…— que deixen la seua empremta en aquesta campanya inclusiva i plural, escrivint el lema ‘Paterna és teua’, cadascú a la seua manera i de la seua pròpia mà. Les grafies resultants es combinaran amb fotografies i/o il·lustracions per a realitzar els cartells de les diferents convocatòries, amb gran presència a les xarxes socials com ara facebook o twitter.

Es tracta per tant d’una campanya participativa, oberta a tots els col·lectius i persones de Paterna, que pretén, mitjançant diferents activitats culturals, lúdiques, socials i festives, activar la societat paternera, cohesionar-la, fer-la conscient de les seues virtuts i fortaleses i, mitjançant l’autoorganització per barris, aprofundir en l’empoderament.