El passat mes de març el ple va votar per unanimitat la signatura d’un conveni amb l’associació de malalts neuromusculars per un valor de 45.000 euros i a dia de hui encara no s’ha fet efectiu

Compromís per Paterna ha decidit portar al ple una modificació pressupostària per tal de garantir que AFENMVA (Associació de Familiars i Malalts Neuro Musculars de València) puga cobrar íntegrament i com més aviat millor la quantia consignada al conveni i aprovada per unanimitat al ple del mes de març. Compromís vol evitar que, com ha passat en altres ocasions, els diners es perguen per la inoperància del govern de torn i els malalts acaben per no poder gaudir d’esta ajuda municipal.
El conveni firmat entre l’ajuntament i AFENMVA preveu, entre altres coses sufragar la despesa en serveis fisioterapèutics i en el manteniment del vehicle adaptat de què disposa l’associació per al trasllat dels associats i associades. Des de Compromís per Paterna, el seu portaveu municipal Juanma Ramón ha manifestat “no podem continuar incomplint els acords plenaris i defraudar a la societat civil. Fa uns mesos entre totes i tots decidírem ajudar a esta associació que, a més a més, de la tasca que fa d’integració sociolaboral de malalts neuromusculars, també està arrelada a un barri amb tantes necessitats com és la Coma. Ara no podem més que garantir que es complisca el que vam votar”. En este sentit cal recordar que el passat dimarts els membres de l’Associació es van concentrar en la sala de plens de l’ajuntament per reclamar el pagament de l’import del conveni i van comptar amb el suport de l’Associació de Veïns de la Coma, la Granja Julia, Paterna Accessible i tots els partits de l’oposició de l’ajuntament.
Des de Compromís insten al govern municipal a aprovar la urgència d’esta esmena presentada al Ple i a votar-la favorablement per tal d’agilitzar els tràmits i que AFENMVA puga disposar dels diners, que tanta falta els fa, com més aviat millor.