Compromís per Paterna ha proposat hui, al primer ple telemàtic celebrat a l’Ajuntament, la petició a l’equip de govern municipal per dotar de major Participació Ciutadana l’elaboració del Pla de Reactivació Econòmica 2020-2023 i perquè els Consells Sectorials Municipals puguen participar dels treballs realitzats per la Mesa Econòmica 2020-2023 creada pel govern municipal.

En este sentit, el regidor de la coalició, Juanma Ramón, ha destacat que, “Compromís, amb aquesta proposta vol millorar el diàleg amb els agents socials i econòmics afectats per la crisi del COVID-19 i que estan representats als diferents Consells Sectorials, una ferramenta que ja existeix regulada a l’Ajuntament i que caldria tornar a posar en marxa. D’aquesta manera garantiríem el disseny de plans d’una manera més participativa, on estiguen involucrats els agents socials i el teixit empresarial del municipi, i així puguen aportar la seua experiència, solucions i propostes. L’Ajuntament podria així aprofitar el bagatge i experiència en l’àmbit empresarial, comercial o de la inclusió social que tenen moltes associacions i entitats del nostre poble. Nosaltres estem convençuts que és el millor punt de partida, fer aportacions de millora al treball que han estat realitzant els funcionaris.

Des de la formació argumenten que per a dur a bon terme esta reactivació presentada per l’equip de govern és necessària la unitat i el diàleg amb els components de tots els Consells Sectorials implicats, inclòs el Consell d’Inclusió, “un òrgan participatiu que d’altra banda fa mesos que no es convoca”, expliquen fonts de la coalició, “tenim l’experiència no tan llunyana de la crisi de 2008, s’ha de dependre dels errors passats, qui millor coneix la situació dels seus sectors són les associacions de comerciants, d’hostalers, empresaris, autònoms, etc. Ara és el moment per a escoltar-los i que puguen realitzar les seues aportacions al pla de reactivació econòmica on tothom ha de sentir-se involucrat i identificat”.

En este sentit, Juanma Ramón, ha manifestat, “sabem que des de l’equip de govern s’han realitzat diferents videoconferències en representants d’alguns sectors però pensem que amb això no és suficient. És el moment de traure també del confinament a la Participació Ciutadana. Afortunadament contem al nostre municipi amb el coneixement i l’experiència de multitud d’associacions d’empresaris, autònoms, entitats agràries, associacions i entitats que treballen per la justícia social, tots ells no es poden quedar fora del disseny de la reactivació econòmica. Ens enfrontem a un gran repte per superar la crisi social i econòmica, podem fer-ho junts, comptant amb la ciutadania, per assolir un Pacte Social que no deixe a ningú enrere”.