La formació espera el recolzament de tots els partits al ple sobre la seua proposta

Compromís per Paterna presenta a la sessió plenària de setembre una moció per a que es cree un banc d’aliments municipal al poble, “que complemente la tasca que ja està fent-se des d’altres entitats. Aquest banc d’aliments públic que proposem estaria gestionat pels serveis socials de l’Ajuntament i nodrit amb els aliments, aptes per a consum, que els supermercats retiren de la venda al públic per tindre una caducitat pròxima. Per això demanem, i esperem, que tots els grups polítics representats al consistori recolzen la nostra proposta i que la moció de Compromís ixca endavant”.

El regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, explica que “experiències com la que ja hi ha a Almussafes, on Compromís té l’alcaldia, i les converses amb tècnics dels serveis socials de Paterna així com amb responsables de supermercats, fan que es tracte d’un projecte viable i factible, per la qual cosa únicament necessitem l’impuls i la voluntat política de l’ajuntament governat pel Partit Popular”.

Des de Compromís “pensem que la ciutadania de Paterna no ha de passar fam i que si plantegem una opció que pot ser una realitat, estarem treballant en la direcció adequada. Però el govern municipal del PP ha de donar suport, perquè ells tenen la majoria absoluta. D’ells dependrà que a Paterna hi haja menys persones que cada dia es queden sense menjar. A més a més, per a nosaltres també és molt valuós el recolzament de la resta de partits de l’oposició, i si caminem tots per la via de treballar en positiu el benefici recaurà en la ciutadania, objectiu únic”.

Ramón explica que “si s’aprova la moció, caldrà posar-se en marxa ràpidament perquè estem parlant d’una emergència social. Serà necessari activar tots els mecanismes per a fer convenis amb les superfícies comercials dedicades al sector de l’alimentació i amb els comerços que també hi es dediquen en Paterna”.

“No podem girar l’esquena davant situacions molt dramàtiques que tots coneixem i de les quals ens arriben casos dia si i dia també. A més a més, hem de ser conscients que hi ha moltes persones que passen vergonya per anar a demanar aliments a qualsevol entitat que treballe en aquest assumpte. Un banc d’aliments municipal li llevaria eixe component de caritat que les entitats que hi es dediquen tenen per sé, aspecte que a molts ciutadans els fa penedir-se quan necessiten aliments”, conclou el regidor Juanma Ramón.

Publicacions digitals: EL PERIÒDIC, PATERNA BIZ, CRÓNICA PATERNERA, EL PERIÓDICO DE AQUÍ