Compromís exigix que l’alcalde done un colp en la taula de les Conselleries de Benestar i Educació, i done suport real al Patronat

Compromís per Paterna qualifica de “poc encertada l’actitud del Partit Popular a Paterna. Ahir ens consensuen, amb la resta de grups municipals, una moció perquè centres com el Francisco Esteve cobren els diners que els deu la Generalitat, i hui ni apareixen en la marxa que s’ha fet des del centre fins a l’ajuntament. Esperem que això no siga un reflex de la política i l’actitud que està duent a terme el govern de Fabra amb el Patronat”.

El regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, assenyala que “hui hem tirat en falta la presència de l’alcalde o d’algun dels 14 regidors que té el PP a l’ajuntament. Pensen que només amb una moció està tot fet? Parlem de persones i de famílies, que necessiten sentir-se recolçats per aquells que estan a les administracions públiques. I si el consistori és l’administració més propera al ciutadà, hui el PP ha errat en el tir”.

Ramón afegeix que “la moció aprovada al ple ho diu ben clar: que ‘l’Ajuntament de Paterna dóna suport a les entitats en la seua justa reivindicació’. Suport que de vegades també requereix de gestos com estar presents a la concentració i marxa feta hui des del centre fins a l’edifici consistorial”.

“Esperem que la implicació que va inserida dins de la moció aprovada no es quede en paper mullat. Volem que el govern municipal reivindique amb força davant de les Conselleries i el Consell, que siga veritat que insta a la Generalitat Valenciana que engegue els mecanismes convenients, perquè es resolga la situació denunciada i s’abone ja eixe quasi milió d’euros que se’ls adeuta”.

“No es pot passar per alt que l’ofegament econòmic que travessa el sector de la discapacitat al territori valencià està provocant-li una situació d’absoluta indigència i fent perillar la seua viabilitat. No volem un sistema de finaçament amb retalls ni amb repagament. Primer s’han depagar els deutes i després establir mecanismes per a un finançament estable i suficient en el sector de la discapacitat, que permeta el manteniment i el normal funcionament dels Centres, serveis i programes d’atenció a les persones amb discapacitat, i la consolidació i millora dels estàndars de qualitat que, amb gran esforç de familiars i treballadors fins a ara s’han aconseguit. De moment la moció és un primer pas, però són necessaris els fets amb resultats. Precisament hui els pares, treballadors i usuaris encenten un tancament fins dissabte. Esperem que el PP rectifique i no torne a donar-los l’esquena”, conclou el regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón.

Publicacions digitals: HORTANOTICIAS, EL PERIÓDICO DE AQUÍ