La formació critica que amb la disposició adicional, feta per Rajoy en la Llei de Mesures Urgents de Liberalització del Comerç, es dóna manega ampla a les operadores i només deixen al consistori la concessió de llicència d’obra

Compromís per Paterna lamenta que “Mariano Rajoy i el seu equip de govern del Partit Popular li hagen llevat l’escala a l’alcalde de Paterna perquè puga pujar a l’antena i complir amb la promesa de retirar la del carrer Sant Andreu al barri d’Alborgí. Amb la modificació de la llei, de 27 de desembre, es desprén que les modificacions aprovades a l’ordenança sobre les antenes de telefonia mòbil es quedaran en foc d’encenalls, ja que confirma que l’ajuntament no podrà autoritzar expresament les condicions de servei a les operadores”.

El regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, assenyala que “la norma, que està en vigor des del 28 de desembre de 2012, farà que cap administració local puga obligar les operadores de telefonia mòbil a acreditar l’obtenció de prèvia llicència municipal per a prestar el servei. Les operadores podran prestar el servei fent, simplement, declaració responsable o comunicació prèvia, sense esperar a que s’autoritze expresament per l’Ajuntament de Paterna”.

“Quan al ple del passat mes de novembre Compromís votàrem a favor, però amb moltes reserves, la modificació de l’ordenança d’antenes de telefonia, ràdio i televisió que feia el PP de Paterna, ja li advertírem a Agustí que amb la nova ordenança no anava a llevar l’antena d’Alborgí ni cap altra instal·lada amb llicència, tal i com ell i el PP s’han dedicat a prometre insistentment. Tot ha sigut i és un paripé més d’Agustí i la seua factoria Disney.

“La modificació de l’ordenança pretenia fixar limitacions en la capacitat d’emissions i condicionar les ubicacions de les antenes, per a donar resposta a les queixes veïnals. Ara, arran d’una esmena presentada pel Partit Popular al Congrés, les operadores podran posar en funcionament les antenes només amb la llicència d’obres i el certificat d’emissions del Ministeri d’Indústria”.

“Compromís va avisar l’alcalde i ara Rajoy li ha acabat de donar el colp de gràcia a Agustí i les seues mentides perquè la nova situació legal blinda a les companyies i lliga de mans a les administracions locals. Si els veïns d’Alborgí esperaven veure el barri sense l’antena del carrer Sant Andreu, l’alcalde o algú del seu equip de govern hauria de ser valent i dir-los que no pot complir allò que els havia promés i que tindrem antena per a molt de temps”, conclou el regidor Juanma Ramón.

Publicacions digitals: EL PERIÒDIC, CRÓNICA PATERNERA, PATERNA BIZ