La formació assenyala que, sense ser la pujada esperada, és el camí per incentivar el soterrament de cables i eliminació de postes

Compromís per Paterna considera “un pas endavant que l’Ajuntament del municipi, a proposta nostra, haja revisat les tarifes que paguen les companyies de telecomunicacions per ocupar el subsòl, el sòl i el vol a la via pública. I que arran d’això ara es modifique l’ordenança per tal d’incrementar-les. Cal dir que no és la pujada esperada però és el camí per a incentivar el soterrament de cables i eliminació de postes als carrers de Paterna”.

La portaveu municipal de Compromís en Paterna, Loles Ripoll, explica que “en el ple de febrer nosaltres proposàrem una esmena a l’article 5.4 d’eixa ordenança, de manera que es penalitzara a les companyies elèctriques i de telecomunicacions que empraren línies aèries. Tot amb l’objectiu d’incentivar el soterrament de línies”.

“En aquella esmena valoràvem l’impacte visual i les molèsties dels cables per als veïns de Paterna que, en molts carrers, han de patir les incomoditats dels postes, que ocupen part de les voreres, dificultant el pas dels vianants. L’estudi fet per Compromís per a incrementar les quantitats econòmiques de cara a pujar la penalització necessitava que els tècnics municipals el confirmaren mitjançant el preceptiu informe. El punt es va retirar del ple per a millor estudi, ara ja està l’informe dels tècnics i el següent pas és que s’aprove aquesta modificació de les tarifes en el ple d’abril”.

Loles Ripoll afirma que “a banda de ser un motiu per a felicitar-nos que el PP fa cas de les propostes en positiu de Compromís, no podem oblidar l’episodi absurd relacionat amb aquesta ordenança, ja que havent-se retirat de l’ordre del dia del ple de febrer, estava exposada al públic en un edicte signat per Sara Álvaro. Com si haguera passat el tràmit plenari. Un fet que des de Compromís ja denunciàrem com a signe indicatiu de tot el caos administratiu i en política de personal que està patint-se a l’Ajuntament, amb els regidors del PP qüestionats internament, actuant de manera irresponsable i gens diligent mentre l’alcalde segueix de baixa”.

“Insistim que ens congratulem de la proposta que vol dur el PP al ple d’abril, arran de la nostra esmena. Però si Compromís governara, la pujada hauria segut molt més elevada per tal d’incentivar a les companyies de telecomunicacions a que soterren els cables i lleven els postes dels carrers, conclou la regidora Loles Ripoll.

Publicacions digitals: EL PERIÒDIC, EL PERIÓDICO DE AQUÍ, CRÓNICA PATERNERA, PATERNA AL DÍA