El regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, explica que el passat 13 de març el grup municipal va sol·licitar “que l’EPSAR reparara els col·lectors de Font del Gerro i la Canyada encara amb deficiències. El regidor Lázaro Royo va remetre’ns resposta, el passat 10 de maig on ens comunicava que havia instat a l’EPSAR a reparar-los en un termini d’un mes, ja que la dita reparació és competència d’aquest organisme i no de l’Ajuntament. Han passat més de tres mesos i el PP continua passant-se la pilota sense acometre cap reparació”.

Compromís per Paterna considera que l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals (EPSAR) “està fent-se d’or a costa del canon de sanejament que cada contribuent paga al seu rebut d’aigua. En concret, a Paterna això suposa donar-li a l’entitat més de 1.500.000 euros anualment de l’empresa municipal Aigües de Paterna, als que s’afegirien els recaptats per la cooperativa del Plantío i Aguas de Valencia, dels quals al poble no sabem què arriba i tampoc es noten les millores. Per això exigim que el PP es plante davant l’EPSAR i faça una insubmissió fiscal temporal fins que l’EPSAR repare els col·lectors danyats”.

Així, “mentres encara no s’ha començat a reparar res hem d’assistir com a convidats de pedra al lamentable espectacle que es dóna per part d’entitats com aquesta que, per desgràcia, és notícia als mitjans a causa del malbaratament dels diners públics en EMARSA gastats en traductores romaneses, viatges i altres prebendes”.

Ramón explica que “la mateixa situació que hi ha a Paterna amb l’EPSAR es reprodueix en tot el territori valencià, amb la qual cosa si multipliquem els 1,5 milions d’euros per tots els pobles de la nostra geografia, la recaptació anual d’aquest organisme arreu el nostre país és una brutalitat. I mentres l’EPSAR guanya, la ciutadania no sap què es fa amb els diners que li cobren cada mes al rebut de l’aigua donat el lamentable estat de les infraestructures de sanejament”.

Per tot això, “des de Compromís hem presentat un escrit exigint que l’equip de govern del Partit Popular done un colp a la taula i aposte per la insubmissió fiscal temporal que plantegem. O l’EPSAR repara els col·lectors immediatament, o bé els repara l’ajuntament. Ara bé, en cas que ho faça el consistori, deixem de pagar el canon fins que l’EPSAR ens compense la despesa de les obres”.

“No podem consentir que la ciutadania visca oprimida pels impostos ni pel seu increment. Els veïns i veïnes de Paterna ja estan suportant greus recàrrecs al rebut de l’aigua. Des de Compromís sempre hem apostat per buscar d’altres vies alternatives que no siguen el pagar més, sobre tot si passa com amb el canon de sanejament: que ningú sap, després del cas EMARSA, com es repartix però que es recapta si o si”, conclou el regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón.

Publicacions digitals: PATERNA AHORA, EL PERIÓDICO DE AQUÍ, PATERNA BIZ