• El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví presenta una proposició no de llei (PNL) per a demanar que el nou cap de l’Estat siga triat per referèndum

Baldoví ha registrat hui en la Càmera Baixa, una hora després de coneixer-se l’abdicació del Rei, la PNL per a reclamar un referèndum, argumentant que la Constitució al seu article 57 diu que la Corona és hereditària per “mortis causa”, en referència a que ha de morir el titular del tron per a que passe al seu successor. I Baldoví explica que això no és el que ha passat en aquesta ocassió.

“Una societat moderna i democràtica vol un referèndum sobre el cap de l’Estat i no una llei orgànica de continuitat, que és la norma legal que permitirà que Felip de Borbó siga el successor. Ha d’obrir-se la possibilitat de la construcció d’un Estat on la ciutadania puga decidir lliurement la seua representació política i institucional, una opció la regulació de la qual naixca del Parlamento”.

Fes clic ACÍ per a veure la PNL sencera!