• La formació anuncia que tornarà a donar aquest servei el proper estiu mentre els organismes oficials no amplien la vigilància i els mitjans contra els incendis

El portaveu municipal de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, afirma que “el pont del 9 d’octubre ha estat el punt i final a la temporada del voluntariat mediambiental que, des de la nostra formació, posàrem en marxa, a la Vallesa a finals de juny. La conclusió final és que ha estat un èxit perquè hem contribuït a cuidar del pulmó verd de Paterna, el bosc de la Vallesa, i evitar més incendis”.

Segons explica Ramón, “els voluntaris mediambientals de Compromís per Paterna han estat alerta tots els caps de setmana de l’estiu i han allargat la vigilància fins ahir diumenge 12 d’octubre, donat que eren uns dies molt adients per a les passejades al bosc i el gaudi de la natura. Ha sigut molt important el fet que s’hagen tancat els paellers de la presa, a la banda més a prop de Manises, evitant una afluència massiva de persones a la zona”.

“Però seguim constatant la manca i retallada de mitjans públics tant en prevenció com en extinció d’incendis al nostre bosc de la Vallesa. Precisament Compromís per Paterna decidirem crear aquest voluntariat arran dels tres incendis que patirem al municipi en juny, i després que el PP seguira incomplint un acord plenari del mes de maig on tots els grup aprovàrem, a proposta nostra, crear un voluntariat per a cuidar la Vallesa i dotar amb més mitjans materials i personals la prevenció i extinció d’incendis”.

“Davant un panorama tan decebedor, on els governs local i autonòmic del PP han abandonat els boscos i paratges naturals valencians a la seua sort, ha quedat clar que la contribució en protecció del voluntariat mediambiental fet a la Vallesa ha estat un èxit, sense cap tipus de subvenció ni res. Mantenim els nostres dubtes de per què Paterna no disposa de les brigades forestals subvencionades per Conselleria, com té l’Ajuntament de Ribarroja. I tampoc està clar per quina raó l’Ajuntament de Paterna va rebutjar l’oferiment de Ribarroja perquè aquestes brigades feren la vigilància de la torre que hi ha a la Vallesa”.

“Així i tot, des de Compromís per Paterna seguirem cuidant del nostre bosc de la Vallesa i del Parc Natural del Túria mentre els organismes oficials no posen tots els mitjans necessaris per evitar els incendis forestals. Mantindrem el nostre voluntariat mediambiental i continuarem protegint el pulmó verd de Paterna. I si al mes de maig canvia el govern, les polítiques en prevenció i extinció d’incendis seran totalment diferents, invertint en més mitjans materials i personals per a cuidar dels parcs naturals i boscos”, conclou Juanma Ramón.

Publicacions digitals: NAP I COL, PATERNA AHORA, LA VEU PV, EL PERIÒDIC,