• Juanma Ramón i Neus Herrero es reuneixen amb la plataforma Paterna Respira per arreplegar les seues propostes mediambientals

El candidat i portaveu municipal de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, assegura que “el nostre poble ha de tindre com a Paratge Natural Municipal tota l’àrea de la Mola, que hui per hui és una zona singular dins del municipi ja que és l’únic terreny rústic que queda. Una zona que a més a més està amenazada pel model urbanístic del pelotasso amb els megaprojectes que el PP vol dur a Paterna: Puerto Mediterráneo i la virtual Zona Franca. Per això des de Compromís anem a treballar per fer que finalment la Mola aconseguisca ser Paratge Natural Municipal, proposta que ja presentàrem en el ple i que no va rebre suport ni del PP ni del PSOE”.

Així, i amb la finalitat de traslladar aquesta proposta als col·lectius mediambientals de Paterna, el candidat i la numero dos de la llista de Compromís en Paterna, Juanma Ramón i Neus Herrero, han mantingut una reunió amb la Plataforma Cívica Paterna Respira, que sempre ha reivindicat la protecció del paratge de la Mola. “La idea és arreplegar els suggeriments d’entitats com aquesta, que es preocupen per l’entorn natural del poble, i marcar unes línies de treball que ajuden a protegir el futur de les nostres àrees verdes d’esbarjo com ara la Mola”.

Ramón explica que “mitjançant els mecanismes de participació ciutadana, des de Compromís volem treballar per establir a Paterna un centre d’esbarjo per a activitats a l’aire lliure com el running, la bicicleta de muntanya i altres, amb una aula de la natura per a projectes de regeneració de les zones més degradades d’aquest paratge. Volem que la ciutadania s’implique en la protecció dels seus espais naturals i per això li obrirem la possibilitat de participar en el procés de revitalització de la Mola”.

A més a més, el regidor també recorda que “des de Compromís ja hem llançat algunes propostes per a protegir la zona, com ara el tancament de camins, proposta que Paterna Respira també defensa i que pot evitar les incursions de vehicles. O també la creació d’un Pla de Prevenció d’Abocadors i que podria evitar que les escombreries estiguéren escampades per l’àrea. Però el PP ho va votar en contra, contribuïnt a la brutícia i a la desprotecció d’aquest paratge”.

Precisament Paterna Respira ha elaborat el que ells anomenen la ‘Ruta de les Escombreries’, “un recorregut que es pot veure des d’Internet o seguir amb el mòbil des de les rutes de Wikiloc (Ruta de los Escombros de Paterna). És impresionant la quantitat de fem i deixalles que envolten la zona de la Mola. Un abandó consentit totalment i a conciència pel PP”.

“Per això, si a partir del mes de maig formem part de l’equip de govern en Paterna, durem endavant la figura del Paratge Natural Municipal per a la Mola, i posarem en marxa el Pla de Prevenció d’Abocadors. Els nostres espais naturals s’ho mereixen i la nostra ciutadania també”, conclou Juanma Ramón.

Publicacions digitals: MERIDIANO HORTA, LA VEU PV, NAP I COL,