Compromís per Paterna aconseguix la unanimitat del ple, celebrat ahir, per a traure a la llum tota la documentació sobre el Sector RIO, l’empresa mixta DLP, l’Auditori i la FIICV

El portaveu municipal de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, afirma que “la creació de les comissions d’investigació sobre el Sector RIO, l’empresa mixta DLP, l’Auditori i la Fundació para la Innovació de la Infància Comunitat Valenciana (FIICV), servirà per a obrir finestres i calaixos i posar transparència en la gestió tan opaca que el PP ha fet durant huit anys a Paterna”.

Segons Ramón, “hem aconseguit la unanimitat de tots els partits en el ple de l’Ajuntament per a poder aportar claredat sobre assumptes molt foscos en la gestió del PP en l’anterior legislatura. Considerem que amb estes comissions podrem accedir a dades que encara no es coneixen. I pensem que el ple ara sí que podrà tindre tota la informació”.

“És un pas endavant cap a la transparència que servirà, a més a més per aclarir el perjuí causat a les arques municipals en temes tan polèmics com el del Sector RIO, la FIICV, l’empresa mixta DLP o l’Auditori. I sobre els quals les comissions respectives hauran d’aclarir i exigir la responsabilitat a qui l’haja d’assumir”.

“Compromís per Paterna volem fer que l’ajuntament tinga les parets de vidre, que puga pressumir de transparència amb l’esclariment d’assumptes tèrbols que des de fa molt de temps estem intentant que isquen a la llum. Però sempre ens hem trobat amb els entrebancs de l’anterior equip de govern. Esperem que l’acord plenari es complisca a la major brevetat possible en pro de la transparència i el bon govern”, assenyala Juanma Ramón.

Mesa de la Vivenda

D’altra banda, “Sagredo ja ha incomplit la promesa que ens va fer ahir, sobre la petició nostra de convocar urgentment la Mesa de la Vivenda, ja que hui no hem rebut cap convocatòria, quan aquest és un problema molt greu per a moltes persones de Paterna”.

“Precisament aquesta petició li la fèrem a l’alcalde després de la nostra esmena, que va eixir endavant, al punt de la petició a l’EIGE de la cessió d’ús de sis vivendes en el barri de la Coma. Una esmena on demanàrem que es

compliren els acords aprovats en la sessió plenària de 31 de gener de 2013, a proposta de l’Assemblea de Veïns i Entitats del Barri de la Coma, i avalada pels grups polítics, relatius al Pla de Normalització de la Coma 2013, on s’arrepleguen els punts del Pla de Vivenda per al barri i la lluita contra la pobresa energètica mitjançant, per part de les subministradores, l’accés gratuït a un mínim vital de subministre d’aigua, gas i llum”.

“A més a més també hem aconseguit que es torne a traslladar a les Corts Valencianes el Pla de el Pla de Normalització de la Coma, per a que puga ser aprovat després del seu rebuig, en març de 2013, pel PP en el parlament valencià. Tot un pas endavant per a que la Coma puga tindre vivendes dignes per als fills i filles del barri”, conclou Juanma Ramón.

Publicacions digitals: LA VEU PV, EL PERIÒDIC, HORTANOTICIAS, MERIDIANO HORTA, NOU HORTA,