Els regidors de Compromís es van reunir amb els representants de la Cooperativa de La Coma i es van comprometre a dur les seues reivindicacions a la gerent de l’EIGE

Juanma Ramón i Neus Herrero, regidors de Compromís per Paterna, han portat a l’Entitat d’Infraestructures de la Generalitat les reivindicacions de la Cooperativa de la Coma de Paterna. Entre altres qüestions, els responsables de la cooperativa, demanen un pla de pagament per tal de liquidar els deutes que té l’EIGE amb La Coma Cooperativa Valenciana com a mesura urgent per a evitar l’ofegament econòmic d’esta empresa social del barri.
Altra de les reivindicacions de la Cooperativa del barri que han portat els regidors de Compromís és que per a properes licitacions d’obres de rehabilitació i manteniment de les vivendes de l’EIGE s’incloguen clàusules socials per tal d’afavorir cooperatives i xicotetes empreses que donen un servei més personalitzat i ocupació a persones de les localitats en les quals s’actua.
Per altra banda segons paraules de Herrero “volem que ens informen sobre el pla de rehabilitació i manteniment de vivendes socials buides i zones comunes que pertanyen a l’Entitat i que es troben en un estat d’abandó considerable”. Cal tindre en compte que només a La Coma hi ha unes 150 vivendes de l’EIGE abandonades i una demanda en augment d’habitatges.
Aquesta reunió, que ha transcorregut en un ambient molt cordial, ha estat fructífera segons han indicat els regidors de Compromís. La gerent ha agafat les reivindicacions dels veïns i la cooperativa de La Coma i s’ha compromés a estudiar, tant solucions per al barri, com també per a la cooperativa tot i que a remarcat la delicada situació econòmic per la que passa l’entitat pel deute econòmic heretat del govern del PP. Marín també ha anunciat que, en estos moments, s’està treballant en un Pla Integral d’Actuació en temes d’habitatge que afectarà a tot el País Valencià i que tindrà repercussió al Barri de La Coma.