L’acte va ser presentat per Júlia Moreno, coordinadora del projecte “la Mola és Nostra” subvencionat per Emergents de la Universitat de València i va comptar amb la presència d’Arcadi Àngel coautor de l’esborrany del Pla Participatiu d’Usos de la Mola qui va desgranar les possibilitats que oferix la zona de la Mola per a delimitar un tipus d’esbarjo saludable i gratuït. Pep Trasancos, activista de Per l’Horta i un referent en la lluita contra l’especulació al País Valencià, va fer un recorregut històric sobre l’especulació sobre el territori valencià dels darrers 20 anys i mostrà la seua perplexitat que a hores d’ara encara es reclame este tipus d’obres que dugueren a la ruïna al país; també parlà Javier Armesto en representació de la Federació d’Associacions de Veïns de Paterna, qui va reivindicar el Pla Participatiu d’Usos enfront de les imposicions de les empreses especuladores. Armesto va exigir a les administracions públiques el concurs de la ciutadania en les decisions que tinguen a vore amb el territori. José Ordóñez, en nom de la Plataforma “La mola és Nostra” va demanar la superació dels projectes que suposen una agressió al territori i va reclamar la participació de tots els barris en la regulació dels usos del paratge de la Mola. La taula de convidats la completava Maite Rubio com a representant del col·lectiu de Joves de la Coma qui va demanar la conservació de la Mola i va recalcar els forts lligams entre el barri de la Coma i el paratge.
L’acte que començà a les 19 hores s’allargà fins les 21 hores per l’alta participació dels i les assistents. Entre el públic hi havia una amalgama de sensibilitats, des d’ecologistes convençuts fins a usuaris del paratge, corredors, ciclistes o, simplement, persones que van a passejar i gaudir de la natura. Tots coincidien en mostrar la seua preocupació per la possibilitat de perdre este paratge de Paterna.
El portaveu de Compromís per Paterna Juanma Ramón va intervindre per recordar el cul de sac en què es troba en estos moments el promotor de Puerto Mediterráneo fruit de les preses i de les irregularitats comeses durant els anys en què els “amics” del PP governaven. Entre ells l’actual presidenta del PP i aleshores Consellera d’Infraestructures, Isabel Bonig. “És evident que eixe ATE no es farà perquè no compleix amb els mínims requisits tècnics ni de sentit comú per a la seua aprovació. Ha estat des del principi una patotxada al més pur estil del PP: buit, gran i cap a fora” ha sentenciat el portaveu.