L’Ajuntament de Paterna ha aprovat en la vesprada de hui una moció, proposada per Compromís per Paterna, que té la fi de declarar la il·legalitat de la fundació Francisco Franco. Després de la seua aprovació, amb els vots a favor de tots els corporatius, l’Ajuntament de Paterna instarà al Govern de l’estat espanyol a investigar i sol·licitar informe al Protectorat de Fundacions del Ministeri competent sobre les activitats presumptament il·lícites dutes a terme per la Fundació Franco, així com instar a les corts espanyoles a canviar la llei de fundacions per  obrir la porta a la il·legalització de fundacions que realitzen apologia del franquisme i la dictadura. “La Fundació Francisco Franco “torpedea” directament la legislació sobre Memòria Històrica oferint assessorament i assistència jurídica als ajuntaments per a mantenir la llista de carrers i la simbologia franquistes, la fundació ha remès cartes a diferents entitats locals en les quals enalteix a Francisco Franco i atribueix a la Llei de Memòria “el clar propòsit que guanyen la guerra els que la van perdre fa 80 anys” una qüestió completament inadmissible, ha declarat el portaveu de Compromís Per Paterna, Juanma Ramón.

Des de el consistori també s’instarà a la Generalitat Valenciana a incloure en el Reglament de Fundacions de la Comunitat Valenciana la impossibilitat d’exaltar o fer esment en la seua denominació de nom de dictadors, persones o organitzacions que hagen comès crims contra la humanitat, tal com es regula en la Llei de Memòria Històrica, “les institucions públiques deuen tenir un posicionament clar de condemna de la dictadura franquista i de la brutal repressió que van patir milers de persones durant aquells anys i a més en un poble com a paterna on l’època franquista segueix sent una ferida oberta per totes les vides que ací es van esbiaixar. Ha manifestat el portaveu de la Coalició Valencianista.

Juanma Ramón ha volgut afegir, “Com a mostra d’enfortiment i afirmació democràtica desitgem que aquesta moció aprovada impedisca explícitament l’activitat de qualsevol fundació que actue o realitze campanyes de difusió contra els drets humans o que enaltisca o tracte de convertir en referent moral la figura de persones que hagen comès violacions d’eixos drets humans”.