La coalició assegura que els seus currículums van desaparéixer quan van eixir del govern

La coalició Compromís per Paterna ha reclamat que el Portal de Transparència de l’Ajuntament siga accessible. El grup critica que, des de fa mesos, el Portal de Transparència del consistori sol es pot veure des dels ordinadors de l’ajuntament. Quan s’intenta accedir des de qualsevol altre dispositiu apareix: “Portal en Manteniment. Actualment estem en manteniment. Por favor, disculpe les molèsties”.

Des de la coalició valencianista afirmen que des que van deixar d’estar en el govern no saben per què han llevat els currículums dels seus regidors del Portal de transparència. Estan tant els CV de l’equip de govern com els de l’oposició (a excepció del del PP que mai ha publicat aqueixa informació) i els de la coalició valencianista han deixat d’estar. A data 21 de novembre van demanar la seua reposició per registre d’entrada i hui dia encara estan sense resposta.

El portaveu municipal de la coalició, Juanma Ramón, ha manifestat: “Estem convençuts que els nostres currículums no desapareixen del portal de Transparència de l’ajuntament per art de màgia, sospitem que desapareixen per l’ordre directa d’algun membre de l’executiu de Sagredo al qual no li ha d’agradar massa que els veïns i veïnes de Paterna tinguen accés obert a tota la informació que ha d’aparéixer en el Portal”.

Des de Compromís afirmen que han tornat a realitzar un altre registre demanant que es reposen els Currículums Vitae dels regidors del Grup Municipal Compromís en el Portal de Transparència de l’Ajuntament de Paterna, afegint el perfil de la nova regidor Lorenza Pérez Ruiz. Demanen també un informe de per què els seus CV no consten com estaven fins fa uns mesos, així com conéixer l’estat de tramitació de l’Ordenança de Transparència atenent al punt aprovat al ple ordinari del dia 31 d’octubre de 2018.

Fuentes de la coalició valencianista afirmen que “aquesta manca de transparència de l’executiu de Sagredo és molt preocupant per a la ciutadania, en el Portal també han de vindre reflectides, per posar un exemple, la publicació relativa als contractes menors i a les subvencions. Dues matèries especialment sensibles per a la ciutadania per què és on majoritàriament es produeixen els < pufos >”.

“Exigim a Sagredo que el portal de Transparència torne a estar operatiu per a tota la ciutadania com ho estava mentre Compromís portava avant la regidoria encarregada del Portal. Per a nosaltres la Transparència és un pilar fonamental i bàsic en la política, així ho demostra, per a posar un exemple, que érem l’únic grup municipal que publicava obertament l’agenda diària dels seus regidors perquè la ciutadania tinguera accés a aquesta, el nostre sou i les aportacions que realitzem al nostre partit”, ha manifestat Juanma Ramón.