La formació valencianista recorda que hi ha una moció instant a la seua creació aprovada per unanimitat des d’octubre de 2018

Compromís per Paterna ha tornat a reclamar al dia de hui la creació d’un monument homenatge per a les falles de Paterna donat que els fallers i falleres del municipi continuen esperant-la després de l’aprovació per unanimitat de tots els partits polítics, a octubre de 2018, de la moció presentada a instàncies de Compromís. “D’una banda tornem a reclamar aquest homenatge perquè continuem creient que les falles de Paterna mereixen eixe reconeixement i d’altra per fer cas a l’alcalde, després de l´últim plenari, on va instar a l’oposició a fer públic el seguiment de mocions presentades al plenari amb motiu d’una moció que, per enèsima vegada, sol·licitava que l’Ajuntament publique en la seua pàgina web les mocions presentades per tots els grups i el nivell d’execució de cadascuna”, informen fonts de la coalició.

En el mateix sentit, el regidor de Compromís, Carles Martí, ha manifestat que, “des de Compromís hem sol·licitat l’expedient de la moció que vàrem presentar a octubre de 2018 perquè les falles tingueren un monument que dignifique la tasca que exerceix aquest col·lectiu. De moment en nivell d’execució, a primera vista, és 0%, el lloc on ha d’anar el monument està vuit i no tenim cap notícia més. En quant puguem veure l’expedient informarem a la nostra web i a les xarxes socials de com va l’assumpte”.

“Més enllà de què continuem fent la nostra feina, i la d’ells pareix ser, des de Compromís considerem que penjar les mocions del plenari i la informació adient perquè la ciutadania siga coneixedora de com van les mocions, a la pàgina web de l’Ajuntament, no costaria tant, és més, és una oportunitat d’airejar tot allò que fa l’equip de govern, és a dir fer-se propaganda del que fan. Però no, no ho entenen així, tal volta és que si mirem les mocions dels últims quatre anys, una gran quantitat d’elles, ni s’han tocat, segurament eixe és el problema, que no volen que la ciutadania conega el que fan i el que no fan”, asseveren les mateixes fonts de la coalició.

“El món de les falles a Paterna ha sigut un exemple de convivència, integració i de responsabilitat amb la protecció de la cultura valenciana. Aquesta àmplia tradició i història és evident atesa la gran activitat social i cultural desenvolupada per les diferents comissions en els seus barris i com no, en la implicació de la Junta Local Fallera al món cultural, festiu i associatiu de Paterna, més enllà de les activitats falleres, és per això que continuarem fent força perquè l’acord pres pel plenari de Paterna es faça realitat”, indica Carles Martí.

El mateix regidor ha conclòs apuntant que, “sabem que hi ha més mocions on el nivell d’execució present i futur és del 0% perquè així ens ho ha fet saber l’equip de govern, esperem que aquesta moció en bé del col·lectiu faller de Paterna no estiga en eixa mateixa situació”.