Per a la formació valencianista el fenomen del voluntariat no ha deixat de créixer en les seues diverses manifestacions, convertint-se en una font inesgotable de possibilitats

Compromís per Paterna ha registrat una moció per a este pròxim plenari municipal en suport i incentiu al voluntariat de la localitat. Indica el regidor Juanma Ramón que presente esta moció atenent al fet que molts dels nostres ciutadans ofereixen el seu treball desinteressat en diverses activitats voluntàries a través de diverses associacions”.

“El compromís d’estes persones amb la pràctica del voluntariat és un exemple per a tota la societat i per a totes les institucions i que com a tal ha de ser reconegut i valorat. Cal tindre en consideració que en els últims temps, hem viscut un auge de l’activitat associativa al nostre municipi. Pel que fa al nostre estat de les 11.000 ONG que existeixen actualment a l’acció social, només un 18% estaven ja constituïdes en 1980”, assenyalen des de la formació valencianista.

Informa Juanma Ramón al respecte que “a la moció s’inclouen diverses propostes que pensem són interessants per continuar donant impuls a les voluntàries i voluntaris com ara que l’ajuntament establisca una partida pressupostària per a la subvenció, en un 50%, de l’abonament de transports per als i les voluntàries que hagen de desplaçar-se per a realitzar la seua labor i que es subvencione el 50% d’activitats esportives per a tots els i les voluntàries que visquen o desenvolupen el seu treball voluntari al municipi”.

Al mateix temps, afirmen des de Compromís, que insten a la moció a què des de l’àrea d’inclusió social i a través de les seues xarxes socials es continuen realitzant campanyes contínues de sensibilització, conscienciació i sensibilització de diferents temàtiques, entre estes la promoció del voluntariat, així com informació contínua de les diferents col·laboracions.

“A Compromís per Paterna pensem que el reconeixement de l’imprescindible paper exercit pels voluntaris i voluntàries, posat de manifest cada dia de manera anònima, és un deure per a tota la societat a la visibilitat de la qual hem de contribuir des de totes les institucions democràtiques”, manifesta el regidor de la formació Juanma Ramón.