La formació recorda que ja en l’any 2018 l’ajuntament, sota les directrius de la regidoria de Patrimoni Històric dirigida per Compromís, va iniciar i pràcticament va deixar enllestit el projecte

Compromís per Paterna ha registrat per al seu debat al plenari corresponent al mes de març per la qual demana la creació d’una ruta de la Paterna republicana. Davant aquest fet, el regidor de la formació, Carles Martí ha manifestat que “es tractaria d’una ruta organitzada i dotada de contingut, treballada amb l’associació ARPA, que mostre clarament el valor que Paterna té per a la història republicana d’aquest país i que la reivindique per a les noves generacions i la seua història”.

Des de la formació assenyalen que “respecte als fets ocorreguts al llarg, tant de l’època de govern republicà com la posterior guerra civil i els anys del franquisme, malgrat estar documentats i demostrats, es dona el fet que la ciutadania de Paterna, en molts casos, és desconeixedora d’aquesta part de la nostra història, per la qual cosa cal que des de l’ajuntament es faça un esforç i una implicació en la tasca d’informar i reivindicar, tant els espais com els fets ocorreguts”.

“És per aquesta raó que sol·licitem dissenyar aquesta ruta republicana, una ruta que pose a l’abast i al coneixement de les paterneres i paternes, i de totes aquelles persones que es vulguen apropar, la nostra història, persones significatives, indrets específics i fets de la República. Ja en l’any 2018 l’ajuntament, sota les directrius de la Regidoria de Patrimoni Històric dirigida per Compromís, va iniciar i pràcticament va deixar enllestit el projecte que sustentaria aquesta ruta i els treballs a desenvolupar que foren necessaris perquè la proposta es duguera a terme”, adverteixen les mateixes fonts.

“Malauradament, amb l’eixida del Compromís del govern, la proposta ha quedat en un calaix per més de 5 anys sense que el govern actual haja représ els treballs. Per a nosaltres és una evidència, com s’ha demostrat al llarg dels anys, que Paterna va ser un indret significatiu en la història republicana d’aquest país de manera que sens dubte la repercussió d’aquella època al nostre municipi és altament rellevant”, afegeix Carles Martí.

“Per totes estes raons instem en la nostra moció a l’ajuntament que es reprenga l’expedient per a la creació d’aquesta ruta de la Paterna Republicana. Una ruta que es deuria treballar amb l’associació ARPA per al reconeixement de la mateixa”, indica per a concloure el regidor de Compromís.