La formació critica que l’ajuntament va encomanar el pla d’accessos a Sumpa comprometent la seua viabilitat econòmica

Compromís per Paterna, després de conéixer que Ikea s’instal·larà definitivament a Alfafar, manifesta que “la mala gestió del consistori governat pel Partit Popular, decidit a vendre la pell de l’ós abans de caçar-lo amb totes les anades i tornades respecte a la multinacional del moble i la seua ubicació a Paterna, ha tingut el final que preveiem”.

“Mentrestant, les negociacions d’Agustí han suposat per al poble una despesa de 616.169 euros. Uns diners que anaven destinats a honoraris tècnics per a l’elaboració del pla d’accessos a la zona d’Heron City on deien que anava l’Ikea. Ara ens trobem sense l’Ikea, sense sector urbanitzat i amb la Societat Urbanística Municipal (Sumpa), que va pagar eixe pla d’accessos, en concurs de creditors”.

Segons el regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, “aquesta quantitat apareix al pressupost 2009 i 2010 de Sumpa com a honoraris per als tècnics en el pla d’infraestructures, que anava a millorar els accessos a Heron City. Una actuació encomanada per l’ajuntament i de la qual Sumpa admet que ‘el inicio de las obras es incierto’. Tan incert com a que ara mai es faran”.

“L’alcalde no ha sabut negociar amb la multinacional sueca, li ha faltat tacte per tal d’aconseguir la peça. I quan ens trobem amb l’anunci del canvi definitiu de Paterna per Alfafar, resulta que Sumpa s’havia gastat els diners en el pla d’infraestructures emparant-se en les mentides de Lorenzo Agustí. Aquest canvi és un colp molt fort per a totes les persones que havien posat les seues esperances laborals en els anuncis mediàtics d’Agustí. Projectes ficticis que han ajudat a afonar l’empresa municipal Sumpa i que, de moment, ja ens han costat més de 600.000 euros a la ciutadania de Paterna, sense res a canvi”, conclou el regidor, Juanma Ramón.

Publicacions digitals: EL PAÍS, HORTANOTICIAS, EL PERIÒDIC, CRÓNICA PATERNERA, EL PUNT