Són molts els comentaris, preguntes i especulacions que ens heu traslladat des de el plenari del passat dilluns on PP-PSOE-C’s pactaren la pujada de sous dels assessors i la distribució dels regidors alliberats (amb sou públic) en la nova corporació municipal.

A falta de les actes oficials de les juntes de portaveus on es consensúen els recursos humans i materials de cada grup municipal (som 6 partits) , hem decidit fer pública tota la informació que disposem a Compromís, per que cadascú/na traga les seues conclusions.

Per entendre el relat i l’argot heu de considerar:

1. Aquestes Juntes de Portaveus, segons el Reglament, les convoca l’alcalde “per iniciativa pròpia o a petició de dos grups municipals […] la celebració de la sessió no podrà demorar-se més de dos díes hàbils

5 díes després de la investidura encara desconeixiem els criteris d’organització dels grups polítics. Excepte la imposició fallida de traslladar els despatxos a la cova, comunicada pel mail i anunciada en premsa sense conversa prèvia amb cap grup.

El gran pacte “Compromís-PP” que asegura el Sr. Alcalde (tenemos el papel firmado, asegura en xxss) és unicament la petició de convocar la primera Junta de Portaveus. Paper signat que es passa per registre d’entrada, tal i com estableix el reglament, amb el consens de Paterna Si Puede, Esquerra Unida i Ciudadanos. La ultima Junta de Portaveus també es convoca a petició dels cinc grups que estavem en l’oposició, petició conjunta, tràmit administratiu, compliment del reglament, no pacte.

1eraJuntaPortaveus
El nostre “GRAN PACTE” amb el PP
2onaJuntaPortaveus
La petició conjunta

2. Els limits legals. La nova Llei de Règim Local limita la quantitat de regidors i assessors que pot tindre cada poble, en funció de la població i del numero de regidors que composem el plenari. Limit que no existia al 2011, on únicament el trellat i la disponibilitat de diners ho limitava.

Paterna, amb 25 regidors de 6 partits diferents, pot tindre a sou públic (alliberats) un màxim de 15 regidors i 12 assessors. Handicap a l’hora de trobar una proposta de consens justa i proporcionada a la representativitat decidida a les urnes, però necessària per a evitar la tentació d’abusos i desproporcions.

3. Ple de constitució dels grups municipals. La proposta de la Junta de Portaveus,  s’eleva l’acord al ple extraordinari, convocat per l’alcalde exclusivament per aprovar, amb majoria absoluta (13 regidors) els recursos de cada grup municipal, els sous i la representació en altres organismes.

CRONOLOGIA DEL “PACTE DEL RETRETE”

Dissabte 20 Juny. Primera Junta de Portaveus sense propostes del Sr. Alcalde.
De moment a la primera reunió dels portaveus la única proposta naix dels grups que estavem a l’oposició. Sense que el PSOE manifestara cap opinió, tampoc en contra

primer dissabte
1era proposta R: Regidors; A; Assessors

La proposta raonada pels cinc grups municipals es basava en:

1) Recursos mínims per a qui menys té (EUPV)

2) Coeficient 0.5 x num. regidors

3) Els restants, fins a 15  aniràn al govern

Dimarts 23 de juny. Primera proposta del Sr. Alcalde

Cap grup dels que estavem en oposició es manifestem a favor de la seua proposta. Mantenint la inicial

23juny2015
Primera proposta PSOE

1) No es respecta els recursos mínims per a EUPV

2) Unicament aplica coeficient de 0.5 x num. de regidors a Ciudadanos. Desproporció amb PP i Compromís

3) La resta fins a 15 a govern són 6,5. Podent quedar-se el PSOE amb els 6 regidors alliberats de 6 (desproporcionat) i sobrant encara 2 per a “futuros socios de gobierno”. A més de 8 assessors per al govern

Es a dir, si goberneu amb mi tindreu més alliberats, quan saben de sobra que sense acord programàtic ni s’ho plantegem. I afegim que si tenim 3 regidors alliberats, amb acord programàtic gobernariem sense demanar més.

Dimecres 24 de juny. Segona proposta del Sr. Alcalde

No solventa cap de les qüestions que reclamem des de el principi els 5 grups que estavem en l’oposició

24juny2015
2ona Proposta

1) No respecta els recursos mínims per a EUPV

3) Insisteix en que la resta fins a 15 passaran a govern. Podent quedar-se el PSOE amb els 6 regidors alliberats de 6 (desproporcionat) i sobrant 0.5 per a “futuros socios de gobierno”. A més de 6 assessors.

Dijous 25 de juny. Tercera proposta “mediàtica” de l’alcalde

No hi ha canvis en l’assignació de recursos. Cap partit, ni PP/C’s, estem d’acord.

Novetat mediàtica del PSOE: Oferir entrar a la Junta de Govern Local (JGL)

En la mateixa reunió Compromís rebutja l’oferiment. Sense acord programàtic no hi ha govern. I si fem govern amb el PSOE, amb 6 regidors cadascú, la JGL seria almenys paritària, i mai amb PP i C’s.

25junys2015
3era proposta PSOE

La trampa, Article 29 del Reglament: “La JGL s’integra per l’alcalde i un numero de regidors no superior al terç del total de regidors” Numero màxim de components és 8, ofereix a 4 partits, ergo el PSOE manté 4 amb el vot de calitat de l’alcalde en cas d’empat. PSOE majoria si o si, cap possibilitat de l’oposició d’influir en cap decissió.

Dit açò, l’oferta de Sagredo simplement és tindre un regidor de cada partit no alliberat però cobrant 600€ al mes nets (segons ells) per assistències a la JGL. ENS NEGUEM

Dissabte 26 Juny. Sopar de la Regina de les Festes

Juanma Ramón es testimoni d’una conversa ‘intima’ entre Elena Martínez, MªAngeles Salvador i Juan Antonio Sagredo.

Els tres ‘amagats’ junt a la porta dels aseos, per això es bateja com el ‘Pacto del Retrete’.

La interpretació a posteri, vist que la portaveu del PP s’ausenta del plenari, després d’aquesta conversa al ‘retrete‘ és Elena Martínez qui monta el motín intern contra María Villajos al Grup Municipal del Partido Popular.

twitter villajos
dia després del plenari

Dimecres 1 de juliol. Ultima proposta de l’alcalde

La mateixa que l’anterior. En aquesta Junta de Portaveus ens sorprén el silenci de PP i C’s.

1juliol2015
Proposta “definitiva” del PSOE

Dijous 2 de Juliol. Reunió a un conegut Hotel entre PSOE-PP-C’s

S’enterem d’aquesta reunió “secreta” per que ens ho diuen després del plenari de dilluns. Es pacta l’augment de recursos econòmics per a PP i C’s i la reducció de recursos per a Compromís, Paterna Si Puede i EUPV.

El PPSOE donant a canvi de res?

Dilluns 7 de Juliol. Es consuma el PACTE DEL RETRETE al plenari

En resum:

• PSOE-PP-C’s pacten pujada de sous dels assessors de l’Ajuntament. Punt de desacord amb el Pacte de Programa de Compromís, Paterna Si Puede i EUPV
  • Pacten quedar-se entre PSOE-PP-C’s amb 11 regidors a sou public dels 15 disponibles per llei
  • Pacten quedar-se entre PSOE-PP-C’s amb 10 assessors a sou public dels 12 disponibles per llei
  • Deixen 4 regidors sense definir per a Compromís, Paterna Si Puede i EUPV. Encara sense donar d’alta, no com els de PP-C’s-PSOE que ja estàn cobrant
  • Deixen 2 assessors sense definir  per a Compromís, Paterna Si Puede i EUPV. Encara sense donar d’alta, no com els de PP-C’s-PSOE que ja estàn cobrant
  • El PSOE li dona 2 sous més al PP i 2 assessors (1 a mitja jornada) més als de C’s respecte a la proposta “definitiva” de l’alcalde de l’1 de juliol (abans de la reunió de l’hotel)
  • PP i C’s voten a favor d’una distribució desproporcionada que deixa  al PSOE amb 6 assessors i 5 regidors alliberats ( postura mai plantejada a cap reunió pública)

Per què aquesta sobtada generositat va a costa dels recursos dels partits de l’esquerra Compromís, Podem i EUPV?

Per què premia al PP? Denunciats mutuament durant la legislatura pasada

Per què la única diferència entre la proposta inicial i l’aprovada és que el PSOE li lleva un regidor alliberat a Compromís per donar-li-lo al PP? Ideologia? Rencor? Favors pendents? Tapar pufos?…El temps ho descobrirà

RETRETE