Compromís critica la “pataleta” de l’alcalde al voltant del xec-bebé quan la veritat és que no portà cap pla al Ple del dimecres, llevat de la partida pressupostària

El passat dimecres 27 de gener l’oposició de l’ajuntament de Paterna va tombar les modificacions pressupostàries presentades pel govern en minoria del PSOE (6 de 25 regidors) i va aprovar les modificacions aprovades en la mesa de negociacions pressupostàries que compta amb la presència de tots els partits a excepció del PSOE que es va autoexcloure. Dins la proposta de modificació pressupostària estava contemplada una dotació econòmica per al xec-bebé, però només estaven les xifres econòmiques i no la literatura del projecte. Des del grup municipal de Compromís el portaveu, Juanma Ramón, ha manifestat “és ridícul que es queixe de què no li aprovem un pla que ni s’ha dignat a presentar. Si volia que aprovarem el xec-bebé, primer ens hauria d’haver ensenyat la literatura del projecte: el què, el com i el a qui. Com comprendrà l’alcalde, no anem a aprovar una dotació econòmica a cegues”. En este sentit Compromís es queixa de les formes de Sagredo, qui va anunciar en premsa la posada en marxa d’un pla inexistent sense haver-lo passat pel Ple. “Sagredo s’oblida de què en democràcia les propostes s’han de passar pel Ple i han de comptar amb una majoria que l’aprove. Una majoria que no va aconseguir a les urnes. El victimisme, com les mentides, té les potes molt curtes, i en breu el poble s’adonarà que no és voluntat de la Mesa de Pressupostos, on estem tots els partits excepte el PSOE, suprimir el xec-bebé del pressupost 2016.”.
De fet segons el portaveu de Compromís, en cap moment la mesa s’ha mostrat contrària de dotar el pressupost d’ajudes als naixements de nadons ni al comerç local. El xec-bebe estarà al pressupost de 2016, segons Juanma Ramón, “únicament estem valorant la quantitat final i la manera de reglamentar l’ajuda perquè arribe a la gent que realment ho necessita. Això es molt més que posar un número a un paper de pressupostos. Quan tinguem clar els destinataris de les ajudes estimarem de manera objectiva la quantitat de diners que necessitem de manera argumentada i justificada”.
Per a Juanma Ramón, hi ha dos formes de fer les coses, “una ben feta com estem plantejant i una altra venent fum i enfadant-se com un xiquet quan topa amb la realitat, que no pot governar amb 6 regidors de 25” conclou Juanma Ramón.